Pisanie w pionie (nr telefonow na ogloszeniu)
Rafal M
2007-05-15 12:17:58 UTC

Mam problem w pisaniu w pionie w OO w wersji ux.pl

Chce zrobic ogloszenie i na dole odrywane karteczki z numerem
telefonu, i chce zeby ten tekst na tych karteczkach byl obrocony.

Jakzaznaczem to co ma byc obrocone, i daje obroc o 90 stopni to
niestety ale obraca mi caly tekst w dokumencie, a nie tylko ten
zaznaczony - jak ten problem rozwiazac?

Pozdrawiam
Rafal
JMM
2007-05-15 12:41:59 UTC
Post by Rafal M
[...]
1. Wstawiasz tabelkę o rozmiarach 2 wiersze na 10 kolumn
2. Zaznaczasz kolumny w pierwszym rzędzie i łączysz je ze sobą (prawy
klawisz myszy, Komórka>Scal)
3. Zaznaczasz kolumny w drugim rzędzie, klikasz prawym klawiszem
myszy, wybierasz Znak, zakładka Pozycja, następnie obrót o 90 lub 270
stopni i gotowe.
--
Z wyrazami szacunku
Jan M. Mayer <j_m_mayer (_a_) poczta.onet.pl>
http://horyzonty.org/psh/
JMM
2007-05-15 12:43:22 UTC
Post by JMM
[...]
Za szybko nacisnąłem wyślij :). Oczywiście górny rząd jest
przewidziany na treść ogłoszenia, dolny zaś na urywane karteczki.
Dobrze jest też usunąć obramowanie tabelki.
http://horyzonty.org/psh/
Terrmit
2007-05-15 22:25:15 UTC
[ciach]
Post by JMM
Za szybko nacisnąłem wyślij :). Oczywiście górny rząd jest
przewidziany na treść ogłoszenia, dolny zaś na urywane karteczki.
Dobrze jest też usunąć obramowanie tabelki.
No dobrze, ale jeśli w tych dolnych karteczkach mają być np.
2 numery telefonów (stacjonarny i komórka) to po wpisaniu
ich w dwóch wierszach i obróceniu obydwa zlewają się w jeden
pionowy wiersz i d..a. Tutaj w MS Word jest OK :/
OK, ja wiem, że zawsze można zrobić tabelę z 20-stoma
kolumnami itd., ale to chyba nie tak powinno działać.
Sławek
wzk2
2007-05-16 08:24:34 UTC
Post by Terrmit
2 numery telefonów (stacjonarny i komórka) to po wpisaniu
ich w dwóch wierszach i obróceniu obydwa zlewają się w jeden
pionowy wiersz i d..a. Tutaj w MS Word jest OK :/
Shift-Enter

JSz.
Terrmit
2007-05-16 22:36:48 UTC
Post by wzk2
Post by Terrmit
[...]
Próbowałem z Shift-Enter i u mnie jest ten sam efekt.
Czyżby w wersji OpenOffice.ux było OK?
Jaką wersję używasz?

Sprawdzę później z ux-em, bo nie mam teraz dostępu do
kompa z Windows. Na Fedora Core Linux w OpenOffice.org,
ta metoda nie działa.

Sławek
Abu
2007-05-17 07:16:50 UTC
Post by Terrmit
Post by wzk2
Post by Terrmit
[...]
jeden numer [Shift+Enter] drugi numer

chodzi o wstawienie podziału wiersza na dwa.

A.
http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
Skrzekacz
2007-05-16 07:09:43 UTC
Post by Terrmit
Sprawdzę później z ux-em, bo nie mam teraz dostępu do
kompa z Windows. Na Fedora Core Linux w OpenOffice.org,
ta metoda nie działa.
Sławek
W wersji 2.1 zarówno org jak i ux.pl działa przy użyciu Shift-Enter na
Windows XP i 98 (przed chwilą sprawdzone).
Pozdrawiam
Terrmit
2007-05-17 21:34:38 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.